سلفی را فراموش کن، surroundie می تواند جدیدترین نوع عکس گرفتن بخاطر ظهور هدست ها و دوربین های 360 درجه واقعیت افزوده باشد.

Surroundie واژه ای است که Ben Wood تحلیلگر CCS Insight با استفاده از آن اشاره دارد به عکس سلفی که بوسیله دوربین 360 درجه گرفته می شود. Wood رئیس بخش تحقیقات CCS معتقد است اکنون زمانی است که این سبک محتوا مورد استفاده قرار گیرد.

Wood روز دوشنبه در مصاحبه تلفنی اش گفت: "من فکر می کنم که تاریخ نشان داده است] برای مثال رشد انفجاری که YouTube داشت[، درست است که محتوای مدیریت شده هنوز وجود دارد، اما محتوای تولید شده توسط کاربران است که حرف اول را می زند."

 

"واقعیت این است که 99 درصد از محتوای تولید شده توسط کاربران بزرگ نیست، اما 1 درصد که به بالا افزایش می یابد می توانید مقدار باور نکردنی از ترافیک رانندگی، با ظهور مقرون به صرفه تر 360 دوربین، همراه با هر دو یوتیوب و فیس بوک حمایت از 360 درجه محتوا، 'surroundie، می توانید سلفی جدید به ویژه راه هزاره گرایان می خواهید برای به اشتراک گذاشتن تجربه های تبدیل شده است. "

حجم دسترسی

تعدادی از شرکت 360 دوربین و هدست در سال گذشته آورده اند. سامسونگ برای مثال است که دوربین دنده 360 و هدست VR دنده، در حالی که HTC، LG، آکیلس و Xiaomi تنها تعداد انگشت شماری از شرکت بازی فضای مجازی می باشد.

هفته گذشته در کنفرانس فناوری IFA در برلین، دستگاه های VR به شدت با شرکت های الکترونیکی شرط بندی بزرگ در فن آوری برجسته است. یک دوربین به نام Insta360، توسعه یافته توسط شرکت چینی شنژن Arashi به چشم انداز شرکت، کلیپ ها در به آی فون. موبایل پرده برداری کرد هدست خود را به نام چشم انداز آلکاتل و آلکاتل 360 دوربین در IFA. و Qualcomm برای یک هدست VR با استفاده از پلت فرم جدید Snapdragon VR820 خود را راه اندازی یک طراحی مرجع.

 

 با این حال، کارشناسان معتقدند که محتوای حرفه ای از مارک ها و استودیوهای فیلم به احتمال زیاد به موج اول از مواد VR که تصویب متوسط رانندگی.

"با در دسترس بودن به زودی به شود جرم VR، محتوای اولیه خواهد بود سرگرمی حق بیمه، از بازی های با مشخصات بالا به فیلم به منظور درایو مالکیت و تقاضا،" اندی هود، سر از فن آوری های در حال ظهور در AKQA، یک لندن آژانس های دیجیتال بر اساس، CNBC از طریق ایمیل است.

"هنگامی که می هدست به اندازه کافی در دست مردم وجود دارد با این حال، VR را تبدیل به یک کانال که از طریق آن شرکت ها می توانند محصولات و خدمات که با استفاده از رسانه جدید ارائه، است که در آن من دیدن محتوای تولید شده توسط کاربران واقعا تأثیر صنعت."

کلید فیس بوک، یوتیوب

عامل کلیدی در ظهور surroundie است به احتمال زیاد به پشتیبانی برای محتوای 360 درجه در فیس بوک و یوتیوب. فیس بوک دارای 1.65 میلیارد کاربر فعال ماهانه در حالی که یوتیوب می بیند صدها میلیون ساعت ویدیو در هر روز تماشا، ارائه یک کانال توزیع بزرگ برای 360 محتوای خود را به پرواز. کاربران حتی برای دیدن مطالب 360 نیاز به یک هدست است. آنها می توانند از طریق آن بر روی یک میز یا گوشی های هوشمند حرکت کنید.

"فیس بوک و یوتیوب به طور قاطع وزن خود را در پشت آن قرار داده است. این اولین بار است که ما از یک فرمت جدید محتوا که در آن یه چیزی مثل Blu-ray شما مجبور به خرید یک بازیکن و جایگزین دیسک ها می باشد مانند توزیع گسترده از آغاز وجود داشته است،" وود گفت.

"با 360، همه شما نیاز به یک دوربین است و شما بلافاصله می توانید آن را به اشتراک بگذارید. ما وضعیت که در آن است توزیع از طریق مسنجر برای میلیاردها نفر از مردم وجود دارد به حال هرگز،" او اضافه شده است.

منبع:cnbc

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي شرکت سروش مهر رضوان محفوظ مي باشد.