دایان لوین، استاد دانشگاه بوستون و مدرس دوره ایی که "معنا و تحول بازی کردن کودکان" نام دارد، دانشجویانش را موظف کرده است تا با مردم مختلف درباره بازی های دوران کودکی شان سوال کنند. نتایج دور از انتظار نیستند: افرادی که بیش از پنجاه سال دارند بیرون از خانه در گروه های بزرگ هم سن و سالان خودشان بازی می کردند، با تعداد کمی اسباب بازی و بدون نظارت بزرگسالان. افرادی که بیست تا چهل سال داشتند مدت زیادی را به تماشای تلویزیون می گذراندند و اکثر بازی های شان الهام گرفته شده از شخصیت های کارتونی و تلویزیونی بود.

برای کودکان امروز، داستان متفاوت است. لوین می گوید:"آن ها به ندرت بازی می کنند. اگر هم همراه دوستانشان باشند، بازی های ویدیویی می کنند."

اوضاع این بود، تا بازی پوکمون گو وارد گوشی های همراه شد.

 ساعت زنگ دارش که با ساعت خواب طبیعی بدن او تنظیم شده و میزان خواب مورد نیازش را اندازه گیری کرده است او را به آرامی بیدار می کند. عینک هایش وضعیت خواب او را ارزیابی می کنند و اطلاعات را به ساعت هوشمندش می فرستند. لحظه ایی را صرف برسی کیفیت مرحله فعال خوابش می کند و یادداشتی صوتی درباره رویاهای فوق العاده اش اضافه می کند.
بر می خیزد و روزش را با تمرین یوگا برای تقویت ذهن و بدن شروع می کند. موج آلفای مغزی اش در بهترین حالت قرار دارد. موسیقی را بر اساس ضربان قلبش انتخاب می کند، وقتی آهنگی از گروه مورد علاقه اش شروع به پخش شدن از اسپیکر ها می کند لبخند می زند.

 

 

با اضطراب وارد مطب دکتر می شوید و به آخرین باری فکر می کنید که برای تزریق داروی ماهیانه خود به اینجا آمده اید. به دردی فکر می کنید که وقتی پرستار در تلاش برای پیدا کردن رگ شما را زخمی کرد تجربه کردید.

این بار، اوضاع متفاوت است. وقتی پرستار وارد اتاق می شود عینک مخصوصی پوشیده است که از تکنولوژی پیش رفته ایی استفاده می کند تا رگ های شما را مشخص کند و این بار تزریق شما بدون درد و دردسر خواهد بود.

با واقعیت افزوده می توانید کلاس درس خود را متحول کنید

واقعیت افزوده در حال تغییر دادن سیستم آموزش و پرورش است. چیزی که پیش تر صرفا برای سرگرمی استفاده می شد اکنون روشی جدید و بسیار موفق برای افزایش دادن گیرایی و توجه دانش آموزان است.

 تکنولوژی واقعیت افزوده، یکی شدن اطلاعات دیجیتالی با محیط واقعی کاربر در لحظه است. برخلاف واقعیت مجازی که محیطی کاملا مصنوعی را تولید می کند، واقعیت افزوده اطلاعات جدید را به واقعیت خارجی اضافه می کند.

محقق شرکت بوِئینگ، توماس کادل، در سال 1990 برای اولین بار از اصطلاح واقعیت افزوده استفاده کرد تا طرز کار نمایشگرهای سربندی را که تکنیسین های  برق هنگام بستن سیم کشی های پیچیده استفاده می کردند توضیح دهد. یکی از اولین موارد استفاده تجاری از واقعیت افزوده، کشیدن "خط زرد" روی زمین در پخش تلویزیونی مسابقات راگبی آمریکا در سال 1998 بود. امروزه، گوگل گلس و سیستم هاد در خودروها معروف ترین نمونه های به کار گیری واقعیت افزوده هستند، ولی این تکنولوژی در صنایع های متنوعی از جمله پزشکی، نفت و گاز، گردشگری و بازاریابی استفاده می شود.

هدیه ویژه شرکت سروش مهر رضوان به مناسبت عید سعید غدیر خم

السلام علیک یا امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام.هدیه ویژه شرکت سروش مهر رضوان به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم.

چگونه واقعیت افزوده می تواند در حوزه آموزش موثر باشد

پیش‌بینی می‌شود فعالیت در حوزۀ واقعیت افزوده، تا سال 2017 حدود 7 درصد در هر سال رشد داشته باشد و جالب اینکه تخمین زده شده که سریع‌ترین رشد در بازارِ این حوزه متعلق به تکنولوژی آموزشی است. بنابراین هم‌اکنون فرصت فوق‌العاده‌ای برای برای متخصصان آموزش و پرورش پیش آمده است.

 تور مجلزی و بازدید مجازی از هتل

بررسی میزان رشد تکنولوژی و فناوری‌های رایانه‌ای در همه زمینه‌ها نشان‌دهنده نفوذ روزافزون این «صنایع مجازی» به عرصه‌های حقیقی زندگی است. تحلیل تاثیرات و بازخوردهای این صنایع نشان‌دهنده مثمر به ثمر بودن این مولفه در اکثر عرصه‌های ورود یافته می‌باشد. یکی از سرشاخه‌های اصلی و مرتبط با حیطه روابط عمومی دیجیتال، «سامانه‌های بازدیـد مجـازی» یا همـان virtual tour  است.
 پس از گذشت سالیان دراز، آرزوی بازدید از نقاط مختلف جهان بدون حضور فیزیکی بشر تحقق یافته و با راه‌اندازی سامانه‌های بازدید مجازی درسطح دنیا، نه تنها آرزوی گردشگران در بازدید از مکان‌ها و ابنیه تاریخی ملل گوناگون دنیا از طریق شبکه جهانی اینترنت فراهم گشته است بلکه این فناوری نو در اختیار فعالان فرهنگی و اقتصادی جهت اطلاع‌رسانی بدون مرز قرار گرفته و با اقبال بسیار چشمگیری رو به رو گشته است.

موبایل کاتالوگ معرفی خودرو پروشه کاین مجهز به تکنولوژی واقعیت افزوده محصول شرکت سروش مهر رضوان

نمونه اپلیکیشن مجهز به فناوری واقعیت افزوده توسط شرکت سروش مهر رضوان در قالب موبایل کتالوگ برای خودروی مدل کاین شرکت پورشه و به صورت غیر رسمی تولید و عرضه شد. این اپلیکیشن شامل بخش های متنوعی از جمله نمای بیرونی خودرو به صورت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ؛ نمای داخلی به صورت تصاویر ۳۶۰ درجه و پخش ویدیو به صورت واقعیت افزوده می باشد .

واقعیت افزوده از کجا سرچشمه گرفته است

“دور از واقعیت"  توهینی است تکراری به کسانی که ایده ها و افکار غیر معمول را در سر می­پرورانند. اما این استدلال منفی ، متفکرین آینده نگر را از تلاش برای خلق دنیایی غیر واقعی اما در مسیری درست ، نترسانیده است.

 

در طی دهه های  گذشته، این نگاه تصنعی به جهان فیزیکی- معروف به واقعیت افزوده- از یک دغدغه علمی صرف به بلوغی در حد بخشی از زندگی روزمره مردم رسیده است.

 

واقعیت افزوده به صورت تلفيق نماي واقعي با عناصر تصويري تولیدشده در لحظه و توسط کامپیوتر در لحظه تعریف میشود.

کليه حقوق مادي و معنوي مطالب مندرج، براي شرکت سروش مهر رضوان محفوظ مي باشد.